fbpx

Brons i Stora PR-priset!

Christer Lundin, seniorkonsult King Street, Karin Starkman-Ahlstedt, kommunikationsstrateg SJ, Jenny Chen, konsult King Street, Tobbe Lundell, t.f. presschef SJ. 

King Street och SJ har tilldelats Stora PR-priset brons! Som Christer Lundin en gång sa: “bra idéer vinner alltid”. Vi vill tacka Svenska PR-företagen för utmärkelsen och framförallt SJ för ett gott samarbete kring kampanjen “Borta bra men hemma bäst”. Kampanjen är dock ännu inte avslutad – under våren kommer del två. Håll utkik!

Motiveringen löd:
Stora PR-priset BRONS tilldelas en byrå och en kund som i en tid av åtskillig negativ press, klarat av att fokusera på sina tillgångar och möjligheter och sprida dem på ett mycket lustfyllt sätt. Tack vare pågående samhällsdebatt var hjulen redan i rullning. Med tillägg av en tydlig strategi och inbjudande content attraherades därför snabbt både målgrupp och potentiella ambassadörer. En stor eloge till att kampanjen bygger på en oändlig källa av upplevelser, vilket skapar goda förutsättningar för en riktig långkörare.

Guld gick till Edelman Deportivo och Coop Sverige för “Old Milk”. På andraplats kom IQ i samarbete med STAD, AIK, Djurgården och Hammarby med “Fotboll utan fylla”. Vår systerbyrå Welcom vann Årets bästa digitala närvaro för sin kampanj “Cirkus Bisarr” för Liseberg. Grattis!

Läs mer om 2019 års vinnare här.

Back to news