fbpx

Frukostseminarium: Så arbetar du med PR i med- och motvind

Möt SJs presschef Tobbe Lundell

SJ är ett av Sveriges mest välkända och medialt påpassade varumärken. Det finns många åsikter om tågresor i allmänhet – och SJ i synnerhet. Vanliga uppfattningar är till exempel att tåg är dyrare, oftare försenat och mindre tidseffektivt än flyg. Detta arbetar SJ med att ge ett annat perspektiv på.

Under det här seminariet fokuserar vi på värdet av proaktiv kommunikation och hur man som ett hårt medialt bevakat varumärke som SJ lyckas hitta en balans mellan den reaktiva och proaktiva kommunikationen.

Den 11 oktober 2019 har King Street bjudit in SJs presschef Tobbe Lundell. Han kommer att berätta om hur kommunikationsavdelningen lyckas driva viktiga frågor långsiktigt, oavsett om det är med- eller motvind i det mediala landskapet. Ett sådant exempel är den prisbelönade hållbarhetskampanjen ”Borta bra men hemma bäst” som har bidragit till att allt fler svenskar väljer tåg framför flyg på semestern.

När: 11 oktober 08.30-09.30 (frukost serveras från 08.00)
Var: King Street, Klarabergsgatan 60 (våning 1)
OSA: Maila Anne Caroline Båmstedt på annecaroline.bamstedt@kingstreetpr.se

Anmäl dig senast 30 september (kostnadsfritt)

Varmt välkommen!

Back to news